Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

NOVICA

S spremembo Zakona o vinu nad sivo ekonomijo

Ljubljana, 24. 6. 2013 - Ministrstvo za kmetijstvo in okolje je na portalu e-demokracija objavilo predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o vinu. V zakonu so predlagane spremembe na področju točenja neustekleničenega vina v gostilnah, poenostavitve inšpekcijskega postopka, dodelitve ustrezne pristojnosti nadzora v gostilnah, ugotavljanja celotnega pridelka vina v Republiki Sloveniji ter višine kazni. S spremembami želi ministrstvo ščititi potrošnika pred zavajanjem o poreklu in kakovosti vina (s povečanim nadzorom), pridelovalce grozdja in vina pa pred nelojalno konkurenco. Predlagane spremembe so dogovorjene z Vinsko družbo Slovenije, Združenjem družinskih vinogradnikov-vinarjev Slovenije in Zvezo društev vinogradnikov in vinarjev Slovenije, predlog spremembe zakona pa bo v javni razpravi do 20. julija 2013.

Leta 2006 sprejet Zakon o vinu ureja geografsko poreklo grozdja, mošta in vina, pridelavo grozdja, mošta in vina, označevanje in ocenjevanje vina, mošta in drugih proizvodov, dajanje grozdja, mošta in vina v promet ter imenovanje pooblaščenih organizacij, ki opravljajo analitske, strokovne in upravne naloge. V poglavju zakona, ki ureja pridelavo grozdja, mošta, vina in drugih proizvodov, je opredeljeno tudi kdo se lahko s to pridelavo ukvarja. Zakon tudi za vse pridelovalce, ki obdelujejo vsaj 0,1 ha vinograda ali pridelek tržijo, določa obvezo prijave letnega pridelka in zalog. Ocenjuje se, da je v Sloveniji med 17.000 in 18.000 ha obdelanih vinogradov, v register pridelovalcev grozdja in vina pa je vpisanih dobrih 16.000 ha, pri čemer se pridelek prijavlja iz 13.500 ha. Glede na te podatke je pridelek iz ostalih površin neevidentiran in lahko njegovo količino le ocenimo. Ocenjuje se tudi, da je večina neevidentiranega pridelka namenjena lastni porabi, nekaj pa ga gre tudi v promet brez predpisanih listin in ustrezne označitve (predvsem preko gostinskih obratov). Ta del pridelka povzroča neravnovesje na trgu in nelojalno konkurenco registrirani pridelavi vina.

 
Z namenom povečanja prijave pridelka vina in omejevanja nelojalne konkurence registrirani pridelavi vina, predlog spremembe Zakona o vinu daje vinarski inšpekciji poleg obstoječih pristojnosti tudi pristojnost nadzora nad prometom z vinom v gostinskih obratih, omejuje točenje neustekleničenega vina, poenostavlja postopek kaznovanja, veča kazni za prekrške in določa način izračuna pridelka določenega letnika za celotno območje Slovenije.

 
Z omejitvijo točenja neustekleničenega vina, pri katerem se ocenjuje največji delež prometa z vinom brez predpisanih listin, se hkrati črtajo tudi določbe o dodatnih pogojih za gostinske obrate, s čimer je izpolnjena 88. zahteva iz dokumenta Obrtne zbornice Slovenije Zahteve slovenske obrti in podjetništva 2013. Za namen učinkovitejšega nadzora predlog daje pristojnost nadzora nad vpisi v register pridelovalcev grozdja in vina ter odrejanja ukrepov v tem delu tudi upravnim enotam, s čimer se bo na tem področju lahko obseg nadzora bistveno povečal. Predlog predvideva tudi dvig kazni za prekrške in sicer za večje prekrške na trikratno vrednost obstoječih, za manjše prekrške pa na polovico kazni za večje prekrške. Za učinkovitejše izvajanja Zakona o ugotavljanju katastrskega dohodka pa predlog omogoča organom, pristojnim za določitev katastrskega dohodka, dostop do podatkov iz registra. Ključni namen te določbe je pravičnejša določitve višine katastrskega dohodka glede na dejavnost pridelovalcev grozdja in vina.

 
Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o vinu je objavljen na: https://e-uprava.gov.si/e-uprava/edemokracija.euprava.

 

 

*    *    *