Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

NOVICA

Začetek kampanje »Pozorni na lokalno poreklo«

Ljubljana, 23. 9. 2014 – Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MKGP) z današnjim dnem začenja z aktivnostmi, s katerimi želi informirati in ozavestiti potrošnika o pomenu hrane iz lokalne bližine ter ga spodbuditi, da posega po njej. Oglaševalska kampanja »Bodite pozorni na lokalno poreklo«, je nadgradnja v javnosti že znane kampanje iz leta 2013, namenjene povečevanju zaupanja slovenskih potrošnikov v lokalno hrano.

S kampanjo, ki bo potekala mesec dni, želi MKGP povečati ozaveščanje slovenskih potrošnikov o domači hrani in spodbuditi njeno večjo porabo. S spodbujanjem po večji pozornosti na lokalno poreklo pri nakupih želimo potrošnike spomniti na širšo družbeno korist in vpliv poseganja po lokalni hrani na obstoj kmetijstva in živilskopredelovalne industrije, na ohranjanje delovnih mest, dolgoročen razvoj slovenskega gospodarstva ter urejeno in poseljeno podeželje. Uživanje hrane iz bližine pa ima tudi druge pozitivne učinke, med drugim tudi na okolje, saj s t.i. »kratkimi verigami« zmanjšujemo onesnaževanje okolja zaradi krajšega transporta, skladiščenja in potrebne embalaže ter drugih procesov pri daljših prevozih. Prav tako je hrana iz lokalne bližine prilagojena tradicionalnim okusom, prehranskim navadam v smislu prehranjevanja s pridelki sezone oz. primerno letnemu času in dozorelim pridelkom. S poudarkom uživanja lokalne hrane pa spodbujamo tudi zdrav način življenja, saj je sezonska zelenjava in sadje iz lokalnega okolja običajno bolj optimalno dozorelo in imata višjo biološko (hranilno) vrednost. Z daljšanjem verige od pridelovalca do potrošnika pa se vrednosti vitaminov pri sadju in zelenjavi zmanjšajo. Nenazadnje pa s poseganjem po domači hrani prispevamo tudi k ohranitvi slovenske kulinarične dediščine.


Avgusta letos je Ruska federacija sprejela odlok o omejitvi uvoza nekaterih kmetijskih proizvodov, surovin in hrane iz držav EU. Ta embargo bo imel učinek tudi na slovensko kmetijstvo, saj gre za izpad 1/3 izvoza slovenskega izvoza kmetijskih in prehranskih proizvodov v Rusijo. Neposreden učinek se kaže na proizvodih, ki jih je Slovenija izvozila v Rusko federacijo in ki so na seznamu prepovedi: perutninsko meso, mleko, kisla smetana, jogurti, sir ter jabolka. Ministri EU, pristojni za kmetijstvo so na izrednem zasedanju v Bruslju sklenili, da je nujen skupen in usklajen nastop EU, pri potrošnikih in trgovskih sistemih pa je treba krepiti zavedanje o prednosti izbire blaga, proizvedenega na lokalnem trgu. Slovenija zato v okviru interventnih ukrepov za zaščito slovenskega kmeta in živilsko predelovalne industrije v ospredje postavlja ozaveščanje domačega potrošnika o prednostih kmetijskih in živilskih proizvodov iz lokalnega okolja.


Kampanja bo potrošnike opozarjala predvsem na pomen preverjanja porekla pri nakupu hrane. V prepoznavni podobi kampanje so uporabljeni konkretni, oprijemljivi podatki in dejstva. Sporočila kampanje so naslednja:

  • Področje pridelave in predelave hrane v Sloveniji zaposluje preko 90 tisoč ljudi; ohranimo ta delovna mesta. Bodimo pozorni na lokalno poreklo.
  • V Sloveniji pojemo 35% manj sadja in zelenjave, kot priporoča Svetovna zdravstvena organizacija. Pojejmo jabolko več. Bodimo pozorni na lokalno poreklo.
  • V Slovenijo letno uvozimo za 1,9 milijarde evrov hrane. Bodimo pozorni na lokalno poreklo.

Jabolko, mleko in paradižnik nosijo v kampanji simbolično sporočilo, da lahko vsi skupaj s poseganjem po lokalnem sadju in zelenjavi, mleku in mlečnih izdelkih ter drugih kmetijskih in živilskih proizvodih, pomagamo lokalnim kmetom in gospodarskim družbam. Le tako bomo imeli v državi zadostno prehransko varnost, stabilno gospodarstvo, urejeno podeželje in posledično v državi prispevamo tudi za brezplačno šolstvo, zdravstvo, socialne prispevke in pokojnine.

 

*   *   *

 

Več informacij in gradivaso objavljeni na spletni strani MKO.