Skoči na vsebino

NOVICA

Vlada s slovenskim jabolkom podprla ozaveščanje potrošnika o pomenu hrane iz lokalne bližine

Ljubljana, 25 9. 2014 – Na današnji seji vlade so se člani vlade poleg rednih zadev dotaknili tudi vsebine s področja hrane, razpravljali o vplivu nedavnega embarga Ruske federacije na slovenske kmete in živilsko industrijo ter o aktivnostih države za njihovo zaščito. V okviru tega so podprli aktivnosti na področju ozaveščanja domačega potrošnika o prednostih kmetijskih in živilskih proizvodov iz lokalnega okolja. Predsednik vlade Miro Cerar je sprejel pobudo slovenskih sadjarjev ter z ministricami in ministri ob seji vlade poskusil tudi kakovostna slovenska jabolka.

S to simbolično gesto – slovensko jabolko kot simbol lokalne kakovosti, je vlada podprla prizadevanja države na področju reševanja krize, ki je nastala v prehranskem sektorju po avgustovskem odloku Ruske federacije o omejitvi uvoza nekaterih kmetijskih proizvodov, surovin in hrane iz držav EU. Navedeni ukrep bo imel namreč učinek tudi na slovensko kmetijstvo, saj gre za izpad 1/3 izvoza kmetijskih in prehranskih proizvodov v Rusijo. Zato je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano v tem tednu začelo z oglaševalsko kampanjo »Bodite pozorni na lokalno poreklo«, ki je namenjena večjemu ozaveščanju slovenskih potrošnikov o domači hrani in spodbujanju njene večje porabe. Ministri EU, pristojni za kmetijstvo, so namreč v začetku septembra na izrednem zasedanju v Bruslju sklenili, da je nujen skupen in usklajen nastop EU, pri potrošnikih in trgovskih sistemih pa je potrebno krepiti zavedanje o prednosti izbire blaga, proizvedenega na lokalnem trgu. Slovenija zato v okviru interventnih ukrepov za zaščito slovenskega kmeta in živilsko predelovalne industrije v ospredje postavlja ozaveščanje domačega potrošnika o prednostih kmetijskih in živilskih proizvodov iz lokalnega okolja.


Predsednik vlade Miro Cerar je ob tem danes poudaril, da je »pomembnost slovenskega kmetijstva in živilskopredelovalne industrije ter njihovih kakovostnih proizvodih v zadnjih letih že bolje prepoznana, kljub temu pa je potrebno tej prepoznavnosti namenjati še dodatno pozornost«.


S kampanjo, v kateri imajo »glavno vlogo« jabolko, mleko in paradižnik, želi resorno ministrstvo potrošnike spomniti na širšo družbeno korist in vpliv poseganja po lokalni hrani na obstoj kmetijstva in živilskopredelovalne industrije, na ohranjanje delovnih mest, dolgoročen razvoj slovenskega gospodarstva ter urejeno in poseljeno podeželje.

S spodbujanjem po večji pozornosti na lokalno poreklo pri nakupih sicer želi ministrstvo potrošnike spomniti tudi na druge pozitivne učinke, med drugim na okolje, saj s t.i. »kratkimi verigami« zmanjšujemo onesnaževanje okolja zaradi krajšega transporta, skladiščenja in potrebne embalaže ter drugih procesov pri daljših prevozih. Prav tako je hrana iz lokalne bližine prilagojena tradicionalnim okusom, prehranskim navadam v smislu prehranjevanja s pridelki sezone oz. primerno letnemu času in dozorelim pridelkom. S poudarkom uživanja lokalne hrane pa spodbujamo tudi zdrav način življenja, saj je sezonska zelenjava in sadje iz lokalnega okolja običajno bolj optimalno dozorelo in imata višjo biološko (hranilno) vrednost. Z daljšanjem verige od pridelovalca do potrošnika pa se vrednosti vitaminov pri sadju in zelenjavi zmanjšajo. Nenazadnje pa s poseganjem po domači hrani prispevamo tudi k ohranitvi slovenske kulinarične dediščine.

 

*   *   *