Skoči na vsebino

NOVICA

V Berlinu v ospredju dobrobit živali in prehranska varnost

Berlin, 20. 1. 2018 – Ob robu 83. mednarodnega sejma prehrane, kmetijstva in hortikulture »Zeleni teden«, je danes potekal Globalni forum za hrano in kmetijstvo, znotraj katerega je dopoldne potekal 10. berlinski Vrh kmetijskih ministrov z naslovom »Oblikovanje živinorejske prihodnosti – trajnostno, odgovorno in učinkovito«. V popoldanskem delu pa je sledil mednarodni poslovni forum v organizaciji GFFA. S strani Slovenije se je dogodka udeležil podpredsednik Vlade RS, minister mag. Dejan Židan, ki je v razpravi o prehranski varnosti poudaril, da naraščajoče svetovno prebivalstvo in podnebne spremembe predstavljajo še dodaten izziv pri zagotavljanju potrebne kmetijske proizvodnje na trajnosten način. »Slovenija je tukaj naredila pomemben korak s tem, da je svet opozorila na pomen čebel in opraševalcev, saj imajo neprecenljivo vrednost pri zagotavljanju svetovne varnosti preskrbe s hrano«.

Globalni forum, v organizaciji nemškega zveznega ministra za prehrano in kmetijstvo Christiana Schmidta, je v ospredje postavil tematike, kot so prehranska varnost, zmožnost preživetja na podeželskih območjih, viri, okolje in podnebne spremembe ter zdravje in dobrobit živali. Minister mag. Dejan Židan je v panelni razpravi na temo »prehranska varnost« izpostavil, da naraščajoče svetovno prebivalstvo in podnebne spremembe predstavljajo dodaten izziv pri zagotavljanju potrebne kmetijske proizvodnje na trajnosten način. »V Sloveniji z različnimi ukrepi spodbujamo trajnostno kmetijsko pridelavo in ekološko kmetovanje, razvoj podeželja, kakovostno lokalno hrano, učinkovito verigo preskrbe s hrano, mlade kmete, pravičen dohodek za kmete in ohranjanje kmetijske krajine.« Po besedah ministra vedno več pozornosti namenjamo potrošnikom, ki s svojimi odločitvami vplivajo na prehranjevalne vzorce in povpraševanje po hrani in preko tega tudi na prihodnost kmetijstva. »Med naštetimi ukrepi posvečamo posebno pozornost tudi čebelam in čebelarstvu, saj je prav njihov doprinos ključen, da lahko v kmetijstvu zasledujemo vse zgoraj naštete prioritete«.


Minister je opozoril tudi na področje pravilnega obveščanja in informiranja v javnosti, še posebno s strani najbolj pomembnih in vplivnih institucij na svetu. »V Sloveniji smo se morali ukvarjati z nekaterimi informacijami, ki so bile v javnost posredovane s strani pomembnih svetovnih institucij, med drugim s področja živinoreje, mlečnega in mesnega sektorja, kjer so naknadno tudi popravili prvotne informacije, vendar je potrošnik že prej odreagiral in s tem vplival tudi na manjše povpraševanje po proizvodih«. Po besedah ministra se moramo zavzeti, da bodo potrošniki prejeli pravilne informacije. »Ko prihaja do izkrivljenih informacij, dajmo bolj poskrbeti za informiranje, saj nas mora potrošnik podpirati, s tem pa bomo naredili dobro tako prehranskemu sektorju, kmetu kot potrošniku«.

Slovenija se sicer na sejmu Zeleni teden, ki bo odprt do 28.januarja in ga obišče skoraj pol milijona obiskovalcev, predstavlja z družinskimi kmetijami. V času sejma se bo predstavilo šest turističnih kmetij iz Slovenije, in sicer Marjanca, Grobelnik, Lenar, Visočnik, Korošec in Dreisiebner. Obiskovalci sejma se lahko preko turističnih kmetij seznanijo s pestrostjo slovenskega podeželja ter možnostmi preživljanja prostega časa in počitnic v Sloveniji, prav tako lahko okušajo odlično slovensko hrano in pijačo. Poleg turističnih kmetij se obiskovalcem Slovenija predstavlja tudi kot čebelarska dežela s čebelarstvom Šauperl, s projektom urbanega zeliščarstva pa se predstavlja tudi start – up podjetje Urban planty. V okviru razstavnega prostora v Berlinu deluje tudi gostilna, kjer lahko obiskovalci sejma poskusijo slovensko hrano in pijačo. Številni obiskovalci tako lahko med drugim poskušajo kranjsko klobaso, ričet, bograč, pohorski lonec, pečenico, potico in pršut ter slovensko pivo in prvovrstna vina. Na voljo so tudi proizvodi slovenskih turističnih kmetij, ki svojo ponudbo predstavljajo nemškemu trgu. Poleg izvrstne slovenske hrane in pijače, ki na razstavni prostor Slovenije privabi veliko število obiskovalcev, so le-tem na voljo tudi informacije o Sloveniji, turističnih ponudbah itd.; informatorka Slovenske turistične organizacije (STO) s predstavitvijo in turističnimi katalogi vsem obiskovalcem skuša približati Slovenijo kot izjemno zanimivo, pestro in raznoliko turistično destinacijo.

 

*   *   *